Friss, tavaszi finomság

Ha igazán jól akarunk élni, annak egyik fontos eleme, hogy szezonálisan táplálkozzunk. Ezt egyre könnyebb megvalósítani, hiszen itt a tavasz és vele együtt a sok friss finomság. Köztük a medvehagyma. Jelentem, idén én is aktív medvehagyma-fogyasztóvá váltam Anyukám jóvoltából, akitől egy jó nagy csokornyit kaptam. Elsőként egy villámgyors tésztát készítettem, amit Mautner Zsófiától csentem a ttp://chiliesvanilia.blogspot.hu/ oldalról.

A neve háromhagymás, tejszínes tészta, a recept:


Hozzávalók (2 személyre)
15 dkg tészta (pl. penne, rigatoni, stb.)
4 dkg vaj
1 nagy póréhagyma, 2 cm vastag karikákra vágva
1 csokor újhagyma, 4 cm-es darabokra vágva
2,5 dl tejszín
½ dl fehérbor
só, bors
1 csokor medvehagyma, finomra aprítva
A tésztát lobogó forró, sós vízben al dente állagúra főzzük. Miközben fő a tészta, elkészítjük a mártást: serpenyőben felolvasztjuk a vajat, majd hozzáadjuk a felkarikázott pórét és újhagymát. Sózzuk, borsozzuk. Közepes lángon, kb. 5-6 percig főzzük, amíg üvegesre dinsztelődik, az alja kissé karamellizálódik, de nem fő teljesen puhára. Felöntjük a tejszínnel és a fehérborral. Erős lángon főzzük, hogy az alkohol elpárologjon, majd közepes lángon főzzük tovább, hogy a tejszín besűrűsödjön. A végén beledobjuk a finomra aprított medvehagymát, ezzel már nem főzzük. Összekeverjük a leszűrt tésztával.
(A recept szerint, a tetejére chilpelyhet szórunk, én ezt kihagytam.)


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések