A hideg szóda élvezete

A karácsony előtti hajrában jelent meg Petrik Adrien új könyve. Az első kettőt nagyon szeretem, már jópárszor végignéztem, lapozgattam, olvasgattam, ajánlottam másoknak őket. Ez számomra igazi meglepetés volt, megfejelve azzal, hogy könyvbemutató is volt - családdal, dedikálással, zenével, beszélgetéssel. Mintha egy kicsit beléphettem volna a könyv lapjaira...


A könyvbe, ami az elődeihez hasonlóan egy kicsit Petrik Adrienn Toszkánája, házzal, kerttel, herbáriummal, cicákkal, gyerekekkel... néha nagyon-nagyon személyesen. Annak, aki még nem ismeri:

"Úgy ültettem a legtöbb ribizlibokrot, hogy csak úgy jövet-menet is szedni lehessen belőle. Hazafelé jövet, a lépcső mellett kicsit kell csak lehajolni, és elég, ha csak egy szabad kezed is van. És olyan jó dolog pár szem ribizli."


"Eltávolodik? Eltávolodnak? Mindig jobban, mint amire fel vagyok készülve. Kicsit jobban. Olyan új tájakra mennek, amiket nem ismerek, amiken nincs keresnivalóm. Úgy gondolom, hogy nem jól csinálják. Miért? Ezzel fékezni akarom a lendületüket? ... Jobb lenne, ha nem számolnék az erejükkel. Jobb lenne, ha elhinném, hogy jól csinálják. Hiszen most ez a dolguk. Ez most a legfontosabb. Mulatni, párosodni, barátkozni. Ha felnőtt emberek lennénk, ha a barátja lennék... lecseszném-e bármiért? Miért érzem, hogy le kell csesznem? Miért nem hiszem el, hogy nincsen már dolgom vele? Csak néznem kellene, mint egy filmet. És a végén sem mondani véleményt. Sokkal jobban figyelnek rám így is, mint elég lenne, tartania a véleményemtől igazán nem kellene. Látja a világot az én nézőpontomból, inkább erősíteni kellene, hogy az ő nézőpontja az igazi, hogy nekem is tetszik. ... Ha túl sokat vagyok egyedül, a fejem megtelik a saját gondolataimmal, az ő érveik és pontosításaik nélkül. ... Újra vissza kell szelídülnünk.
Annyira nagyon jóvá tenném... Nagyon jó vagy."







 

A könyvet még személyesebbé teszi számomra az élményem, ami hozzá kapcsolódik. A bemutatón vett könyvem ugyanis hibás volt, hiányoztak belőle oldalak, és csak kalandosan, segítséggel tudtam kicseréltetni. Az utolsó pillanatban ahhoz, hogy Adrien újra aláírhassa. A személyes találkozás és a beszélgetés közvetlensége még hitelesebbé tette számomra a könyvben látottakat.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések