Vitaminpótlás

Vírusok és bacilusok kószálnak mindenfelé, ráadásul a szürke téli időjárás a lelkeket és így az immunrendszert is megviseli. Itt az ideje tehát a vitaminpótlásnak például egy színes, vidám, finom és vitaminoktól duzzadó itallal.
Én minden év elején elkészítem, általában akkor, amikor az üzletek elkezdik hirdetni a vödrös narancs-akciót. De nem kell hozzá egy vödörnyi, ahogy láthatjátok, nem drága, mégis szerintem finomabb, mint a bolti verziók. Ez utóbbiakkal kicsit bizalmatlan vagyok, sokszor mellékízt érzek, amit kórházízűnek hívok. Ennek eredete az, hogy gyerekkoromban, amikor valaki kórházban volt, jobb híján mindenkitől narancslevet kapott. Amikor az öcsém született, tele voltunk vele ...
De vissza a recepthez:

 
4-5 db narancs héját krumplihámozóval vékonyan levágjuk (a keserű fehér rész ne menjen bele!), majd a maradékot meghámozzuk. 3-4 sárgarépát megpucolunk és felaprítjuk hasábokra. A répát és a narancshéjat felforraljuk annyi vízzel, ami ellepi és néhány percig főzzük. Nem kell puhára, csak annyira, hogy már ne legyen olyan nyers. Ha megvan, összeturmixoljuk a narancshússal és nagy edénybe, fazékba öntjük. Hozzáadunk ízlés szerint kb. fél kg cukrot és egy kiskanál citromsavat és felöntjük 1-2 liter vízzel. Azért nem tudok pontos mennyiségeket, mert függ attól, mennyire savanykás a narancs vagy ki milyen édesen szereti. Az a lényeg, hogy legyen íze. 2-3 napig hideg helyen tartjuk és naponta legalább egyszer összekeverjük. Ezután leszűrjük és a rostokat jól kinyomkodjuk. Én a rostokból dióval muffint szoktam sütni. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések