Könyvajánló - Julia Child

Annak idején biztosan sokan látták a Julie és Julia c. filmet, a fantasztikus Meryl Streeppel. Bevallom, én akkor hallottam Julia Childról először. Most sikerült elolvasnom az életrajzi könyvét, amiből igazán sokat meg lehet tudni róla.
"Ez a könyv olyasmiről szól, amit életem nagy részében nagyon szerettem: a férjemről. Paul Childról, a gyönyörű Franciaországról,azaz la belle France-ról; no meg a főzés és az evés sok-sok öröméről. Ez a könyv bizonyos szempontból újdonság számomra: ez alkalommal receptgyűjtemény helyett egymáshoz kapcsolódó önéletrajzi történeteket raktam össze, főként az 1948 és 1954 között Párizsban és Marseille-ben töltött évekre, valamint néhány későbbi provance-i kalandunkra összpontosítva. Azok a korai évek Franciaországban életem legszebb évei közé tartoztak. Döntő korszakot jelentettek átalakulásomban, melynek során megtaláltam valódi hivatásomat, megtapasztaltam az érzékek ébredését, és olyan nagyszerűen szórakoztam, hogy közben szinte egy lélegzetvételnyi időre sem álltam meg. Mielőtt Franciaországba költöztem, az élet nem készített fel arra, ami ott várt rám."

A könyv a könyvtárban akadt a kezembe. Elkezdtem olvasni, de hamarosan vissza kellett vinnem, mert bevezették, hogy a "bestseller" könyvek kölcsönzési ideje legfeljebb két hét lehet. Nagy könyörgő boci szemekkel nézhettem a könyvtárosra, mert megengedte, hogy még egyszer hazavigyem. Akkorra már beszippantott...

"A főzés egyik titkát és egyben örömét jelenti megtanulni kijavítani valamit, amit elrontottunk,és az egyik lecke az,hogy derűsen viseljük el azt is,ha már egyáltalában nem lehet kijavítani."

Mert a könyv tele van élettel, Julia és a férje Charles eredeti egyéniségével. Egyszerre remek útleírás, korrajz, gasztronómiai utazás, egy csodás szerelem története, és a jó szakácskönyvírás folyamatának bemutatása. Fantasztikus egy olyan embertől olvasni, aki mindig pozitívan állt az emberekhez, a helyzetekhez, még az olyan nehézségekhez is, mint az állandó költözködés vagy a gyermekáldás hiánya. És megmutatja, hogy mire sarkallja az embert, ha sikerül megtalálni azt, amiben igazi örömét leli. És Júlia élete tele volt örömmel, ízekkel, élményekkel.  

"…az asztal és az élet örömei végtelenek – tou-jours bon appétit! Mindig jó étvágyat!"

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések