Finomságok a hosszú hétvégéről


Tegnap este a finisben sikerült elkészítenem a régóta tervezett finomságokat. Nem akarok szerénytelen lenni, de azt hiszem, ilyen fonom lekvárt még sosem csináltam - és ezúttal nem kenyérsütőben, hanem tűzhelyen. Isteni illatok lengték be a lakást... Aki kipróbálná egy hűvös őszi napon, annak íme a receptek és némi illusztráció (a webről).







Muskotályos körtelekvár

Hozzávalók (a körte mennyiségével arányosan csökkenthető a többi hozzávaló mennyisége):
- 2 kg körte
- 3 dl édes, muskotályos bor
- 3 szem szegfűszeg (én őröltet használtam)
- 70 dkg cukor
- 1 kávéskanál őrölt fahéj

A meghámozott és kockákra vágott körtét a többi hozzávalóval feltettem főni. Amikor a körte megpuhult összenyomtam botmixerrel és úgy is felforraltam. Kiforrázott üvegekbe töltöttem és dunsztba állítottam.

 



Sablé keksz

Ez egy vajas keksz, ami kívül ropogós, belül pedig a vajtól puha lesz. Az eredeti receptben csak liszt van, de ha variálni szeretnénk, a liszt mennyiségét lehet csökkenteni és kiváltani darált dióval, mogyoróval, kakaóval stb.

Hozzávalók:
- 200 g vaj
- 80 g porcukor
- csipet só
- egy kupaknyi vanília aroma
- 1 tojás fehérje
- 240 g liszt

A puha vajat a porcukorral, sóval habosra keverjük. Hozzáadjuk a vaníliát és a tojásfehérjét, majd részletekben a lisztet. Az így kapott lágy masszát folpackba csomagolva henger alakúra formázzuk és kb. egy órára hűtőbe tesszük. Kibontva egy szilárd rudat kapunk, amit vékony karikákra vágunk. Egy sütőpapírral bélelt tepsibe fektetjük a karikákat, egymástól kicsit távolabb. Előmelegített 180 fokos sütőben kb. 10-12 perc alatt megsütjük.

 

Megjegyzések

  1. Vajas keksz, egy kis körtelekvárral, hm? Köszi a recepteket, én biztos mindekettőt kipróbálom, de addig is nem kaphatnék egy kis kóstolót a körtelekvárból? :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések