Csakazértis...

Egy idézet Jo Nesbo Fehér éjszaka c. könyvéből:

"- A szumóban fontosabb dolgok is vannak a győzelemnél- mondtam. - Például az, hogy a győzelmet és a vereséget is méltósággal viseljük.
- Vesztettem - suttogta Knut a homokba. - Könnyebb lehet, amikor győz az ember.
...
- Az ember tanul, ha veszít, Ulf?
Lassan bólintottam. Láttam, hogy Lea is érdeklődéssel várja a választ.
- Az ember megtanul veszíteni.
- Megtanul veszíteni? De annak mi az értelme?
- Az életben az ember kipróbál egy rakás dolgot, amelyek többnyire nem sikerülnek - feleltem. - Többet fogsz veszíteni, mint győzedelmeskedni. És nem olyan rossz, ha az ember megtanulja azt, amit a leggyakrabban kell csinálnia, nem igaz?
- Dee - húzta el Knut a választ. - De mit jelent az, hogy az ember megtanul veszíteni?
- Hogy nem fél újra és újra veszíteni."

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések