Aktuális

A mostani élethelyzetemre - magamnak és mindazoknak, akik még ezzel küzdenek:

Megérdemlem
„Mert megérdemlem” – vonzó reklámszöveg.
Mindenki megérdemli, de valójában mégsem hisszük el. Felmerül egy mélyebb kérdés: elfogadhatom-e? Mi lesz velem, ha elfogadom a boldogságot? Mi lesz a már megszokott biztonságommal? Képes vagyok-e felülemelkedni azon a létüzeneten, amely mindannyiunkat elkísér gyerekkorunk óta: méltatlan vagyok, ki kell érdemelnem. Harcolnom kell érte, meg kell dolgoznom a célért, és ha mindent megteszek, talán az enyém lehet, de akkor is csak pillanatokra.
A szeretet ajándék, nem lehet megtanulni, csak a teljes elfogadással adható át. Szülői csomag. Harcolni érte fölösleges, küzdelem árán nem lehet megszerezni. Ezt a csatát edzéssel nem lehet megnyerni. A kultúránkban nem magától értetődő, és mindig feltételekhez kötött. Kimondatlanul is.
Így van a sportban, a munkában, a szerelemben. Minden teljesítmény függő és elvárásokra épül. Pedig az, hogy jó vagyok, csupán hála és elfogadás kérdése… ha sikerül befogadnom minden megváltozik
Sárvári György

Pilinszky János: Átváltozás
Rossz voltam, s te azt mondtad, jó vagyok.
Csúf, de te gyönyörűnek találtál.
Végig hallgattad mindig, amit mondtam.
Halandóból így lettem halhatatlan.

Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések